2018 m. pigių skrydžių bendrovė „Volotea“ žada aptarnauti net 160 %  daugiau klientų nei šiemet ir ketina atidaryti naują bazę Atėnuose, o bilietus į kitais metais prasidėsiančius skrydžius oro linija pardavinėja jau dabar, tačiau ekspertai įspėja, kad užpildyti lėktuvus yra kur kas lengviau, nei surasti kas juos valdys. Profesionalių pilotų trūkumas yra viena iš skaudžiausių šiandieninės aviacijos problemų, o vos prieš kelis mėnesius ji smogė pigių skrydžių milžinei „Ryanair“. Rinka spėlioja – ar „Volotea“ ambicingi planai nesubliukš, nuvildami šimtus tūkstančių šios oro linijos keleivių?                                                            

Šiuo metu 78 Europos miestus jungianti Ispanijos skrydžių bendrovė 2018 m. šį skaičių žada padidinti iki 136. Planuojama, kad naujos bazės Bilbao ir Marselyje sukurs net 250 darbo vietų. Oro uostų profesionalų ir MRO specialistai turėtų greitai užpildyti naujus etatus, tačiau stebint dabartinę situaciją rinkoje, surasti profesionalių pilotų bus nelengva.

Jau kelis metus nerimsta kalbos apie pasaulinės aviacijos augimui grėsmę keliantį pilotų trūkumą, o šiandien tokius žodžius papildo ir juos įrodantys įvykiai: „Horizon Air“ dėl darbuotojų trūkumo buvo priversta atšaukti 300 skrydžių, o „Republic Airways“ – skelbti bankrotą. Aviacijos industriją krečianti krizė netruko pasiekti ir Europos. „Ryanair“ buvo pirmoji senojo žemyno oro linija, kuriai teko dorotis su problemos pasekmėmis. Rugsėjį paskelbusi apie masinius skrydžių atšaukimus „Ryanair“ aiškinosi sumaišiusi pilotų atostogų tvarkaraščius, tačiau ekspertai tvirtina, kad tai, su kuo susikūrė Airijos bendrovė, tik didesnės problemos dalis.

Skaičiuojama, kad per artimiausius 20 metų, aviacijai reikės 600 tūkst. profesionalių pilotų – tokiais tempais oro linijoms reikės vieno piloto kas 15 min. Pigių skrydžių bendrovės, kaip minėtosios „Ryanair“ ir „Volotea“, turėtų itin susirūpinti. Čia dirbantys pilotai užsilieka neilgai. Po pirmų trijų metų profesionalai linkę palikti pigių skrydžių linijas ieškodami geresnių darbo pasiūlymų bendrovėse – rinkos senbuvėse. Nuolatinė kaita reiškia, kad ir be gresiančios atšaukimų bangos, pilotų šioms oro linijoms trūksta nuolatos, o nauji, papildomi skrydžiai situaciją apsunkina dar labiau.

„Pilotų trūkumas – aviacijos rinkoje visiems žinoma problema. Tikimės, kad „Volotea“ įvertino  sprendimų riziką. Naujieji reisai iš Atėnų į Veroną prasidės kitų metų gegužę, o skrydžiai į Heraklioną – balandžio 26 d. Nors naujoji bazė atsidarys tik antrą 2018 m. ketvirtį, bilietai jau prekyboje ir šimtai keleivių jau investuoja savo pinigus, laiką ir planuoja šias keliones,“ – komentavo skrydžių kompensavimo bendrovės „SKYCOP“ vadovas Marius Stonkus. „Nepavykus rasti pilotų, skrydžių bendrovės atšaukia skrydžius, o tai jiems turėtų kainuoti labai nepigiai: ES įstatymai nustato iki 600 eurų siekiančias kompensacijas už sutrikdytą skrydį kiekvienam keleiviui. Atšaukusi 20 tūkst. skrydžių „Ryanair“ įklimpo į 53 milijonus eurų siekiančią kompensacijų skolą ir mes nuoširdžiai tikimės, kad „Volotea“ supranta masinių skrydžių atšaukimų žalos mastą ir nenuvils šimtų tūkstančių jais pasitikinčių europiečių.“

Europos Komisijos reglamentas nr. 261 nurodo, kad atšaukto, atidėto arba perpildyto skrydžio atveju oro linijos privalo išmokėti nuo 250 iki 600 eurų siekiančias kompensacijas.