Aviacija – viena sparčiausiai augančių industrijų pasaulyje, tačiau kartu su ekonominiais rodikliais didėja ir nesprendžiamų rinkos problemų skaičius. „Eurocontrol“ praneša, kad 2017 metais skrydžių vėlavimai tik dar labiau išaugo sukeldami nepatogumus tūkstančiams keleivių visoje Europoje. Barselonoje tokioje situacijoje užstrigusi ispanė Selin pasakoja susidūrusi su tikru  ištvermės ir kantrybės išbandymu.  Kaip teigia ji, jei tik oro linijos sugebėtų atsakyti už savo klaidas, būtų sutaupyta gausybė nervų ląstelių.

Selin iš Barselonos į Ibisą keliavo aplankyti savo draugės. Tačiau belaukiant skrydžio buvo pranešta, kad skrydis vėluoja, o situaciją atsisakę komentuoti oro linijų atstovai, atmosferą laukiamajame įkaitino iki maksimumo: „Labiausiai erzino tai, kad mums nebuvo paaiškinta, kas vyksta. Slėpdamiesi nuo įstrigusių keleivių ir negalėdami suteikti jokios informacijos, oro linijų darbuotojai elgėsi itin neprofesionaliai“, – pasakojo Selin.

Darbuotojai nesiryžo bendrauti su pasimetusiais keleiviais, o šie, palikti vieni dorotis su nežinomybe, netruko pulti į nerimą dėl suplanuotų atostogų, verslo vizitų ir draugų ar giminaičių, laukiančių Ibisoje. Nežinodami kiek laiko reikės laukti savo skrydžio ir ar išvis pavyks pasiekti kelionės tikslą, keleiviai netruko pasiduoti nežinomybės padiktuotoms emocijoms: „Visi buvo labai pikti ir pavargę. Išvarginti nežinomybės ir laukimo keli keleiviai net puolė į kraštutinumus – įsiplieskusį konfliktą sprendė kumščiais.“

Po kurio laiko keleiviams buvo nurodyta tik vėlavimo priežastis – techninis gedimas, o vietoj informacijos apie jiems priklausančias iki 600 eurų siekiančias skrydžio kompensacijas, išdalinti 50 eurų vertės nuolaidų kuponai. „Kuponai galiojo trumpą laiko tarpą ir buvo numatyti ribotam numeriui skrydžių“, – savo pasipiktinimo neslėpė istorijos herojė.

Europos oro keleivių teisė nurodo, kad atšaukto, perpildyto ar 3 val. ir daugiau vėluojančio skrydžio keleiviai privalo būti informuoti apie savo teisę į nuo 250 eurų iki 600 eurų siekiančias skrydžio kompensacijas. Tačiau nepaisydami įstatymų numatytos tvarkos „Vueling“ nusprendė, kad nukentėjusiems keleiviams užteks pamojuoti juokingais dovanų kuponais. Laimė Selin, kuriai jau yra tekę anksčiau pasinaudoti savo teisėmis į kompensaciją išliko rami: „Norėtųsi, kad daugiau žmonių žinotų apie savo teises sutrikdyto skrydžio atveju. Žinodamas, kad tau bus atlyginta už visus patiriamus nesklandumus, jautiesi daug geriau.“

„Dažniausiai, dėl techninių kliūčių kylantys skrydžio sutrikdymai yra kompensuojami. Nors oro linijos yra linkusios pasinaudoti ypatingų sąlygų išlyga prilygindamos mechaninius nesklandumus neišvengiamoms aplinkybėms, vos 0,6 % techninių gedimų pripažįstami kaip gamintojų brokas ir nepriklausantys oro linijų atsakomybei. Tai reiškia, kad beveik visi skrydžiai, kurie vėluoja dėl techninių kliūčių, privalo būti kompensuoti“, – detales aiškino Marius Stonkus, tarptautinės skrydžių kompensavimo bendrovės „SKYCOP“ vadovas.

Užpildžiusi pretenzijos anketą www.skycop.lt Selin jai priklausančios sumos laukė mažiau nei mėnesį. „Kiekviena pretenzija yra atskiras atvejis, tad kiek laiko užtruks nuo jos pateikimo iki tada, kai pervesime kompensaciją į nurodytą sąskaitą – labai sunku pasakyti ir priklauso nuo oro linijos nusiteikimo kompensacijos atveju. Grąžinimo laikotarpis svyruoja nuo poros savaičių iki kelių mėnesių“ – komentavo M. Stonkus.

Nenugalimos jėgos ar paprastos klaidos? Oro linijų išsisukinėjimai
Sekantis pranešimas

Nenugalimos jėgos ar paprastos klaidos? Oro linijų išsisukinėjimai