Londonas – Niujorkas, vienas populiariausių maršrutų visame pasaulyje, kuriuo kasdien prasilenkia bent 30 skrydžių. Ilgus metus šiuo oro keliu skraidė tik didžiųjų oro linijų, tokių kaip „Delta“, „United Airlines“ ar „British Airways“ lėktuvai. Tuo tarpu pastaruoju metu į srautą įsilieja vis daugiau pigių skrydžių oro linijų, savo kainodara ne juokais erzindamos rinkos grandus. Neturėdamos kitos išeities, britų nacionalinės oro linijos vienos pirmųjų pradėjo mažinti skrydžių kainas, tačiau kaip atskleidė statistika – ne be pasekmių.

Konkuruodamos su „Norwegian Air“, islandų „Wow Air“ ir kitomis į transatlantinių skrydžių rinką neseniai įsiveržusiomis oro linijomis, „British Airways“ savo kainas skirtingų šaltinių duomenimis jau nuo gegužės gali mažinti bene 20 proc. iki maždaug ~450 eurų. Nors toks kainos nuopuolis bendrovei gali kainuoti milijonus, net ir po ryžtingo ėjimo kaina neprilygs pigių skrydžių oro linijų siūlomoms kainoms, siekiančioms vos apie 300 eurų.

„Kainų skirtumas – natūralus ir jis sunkiai galėtų būti dar mažesnis. Tokios tradicinio verslo modelio oro linijos kaip „British Airways“ niekada negalės pasiūlyti pigesnių skrydžių nei „Norwegian“, ar juolab „Ryanair“. Pastarųjų taupymas prasideda dar gamykloje komplektuojant lėktuvus, ir baigiasi papildomomis sąlygomis, mokesčiais ir paslėptomis žvaigždutėmis“, – skirtumą paaiškina skrydžių kompensavimo bendrovės „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.

British airways atidėtų skrydžių kompensavimas

„Tačiau atrodo, kad britai nusprendė rizikuoti ir iš savo kur kas vyresnio lėktuvų parko bei ne pačių moderniausių sistemų bando išspausti maksimumą.“ Be visų jau paminėtų skirtumų, svarbus ir tai, ką aviacijoje ekspertai vadina turnaround time – laikas, kurio prireikia lėktuvui nusileidus vėl būti paruoštam skrydžiui. Būtent čia, regis, yra didžiausia „British Airways“ problema, sukurianti nemažai problemų bendrovės keleiviams.

Anot tarptautinės statistikos bendrovės „OAG“, mega oro linijų kategorijoje britai bendru punktualumu atsiliko nuo pagrindinių konkurentų transatlantinėje kovoje – vėlavo net virš 22 proc.  „British Airways“ skrydžių, kai tuo tarpu daugiau nei 80 proc. „Delta“, „United Airlines“ skrydžių įvyko laiku. Britų maršruto Londonas – Niujorkas punktualumas pastaruoju metu taip pat buvo prasčiausias iš visų – net 26 proc. visų lėktuvų skraidančių tarp megapolių atvykdavo pavėlavę.

„Regis, kad britams šis bandymas sumažinti kainas gali kainuoti kur kas daugiau nei planuota – kiekvienas patyręs didesnį vėlavimą, gali kreiptis dėl kompensacijos. Skrydžiui į ar iš JAV vėluojant daugiau nei 3 val. keleivis gali tikėtis iki 600 eurų kompensacijos“, – pasakoja M. Stonkus. „Daug žmonių galvoja, kad jei skrydis palieka ES, kompensacija jį sutrikdžius nebepriklauso, tačiau „British Airways“ registruota Europos Sąjungoje, todėl tiek išvykstant iš žemyno, tiek į jį atvykstant galioje Europos Komisijos reglamentas, apibrėžiantis kompensacijas už vėlavimus ar skrydžių atšaukimus“.

Skrydžio kompensavimo bendrovės „Skycop“ vadovas primena, kad tos pačios kompensavimo sąlygos galioja skrydžiams ES viduje (net jei oro linija neregistruota žemyne), įskrendant į ES su žemyne registruotomis oro linijomis ir išvykstant iš ES su visomis oro linijomis.

Vueling pilotai streikuoja: neišvengiami vėluojantys ir atšaukti skrydžiai
Sekantis pranešimas

Vueling pilotai streikuoja: neišvengiami vėluojantys ir atšaukti skrydžiai