Net penktadalis pernai Europoje įvykusių skrydžių vėlavo arba buvo atšaukti. Tokią informaciją skelbia tarptautinė skrydžių statistikos agentūra „OAG“, išrikiavusi punktualiausias 2017 m. oro linijas. Net 90 % skrydžių laiku įvykdžiusi Latvijos oro bendrovė „airBaltic“ tapo absoliučia lygos lyderė, tačiau kartu ir išimtimi. Didžiųjų Europos oro linijų rezultatai, deja, nuviliantys.

„OAG“ tyrimo metu išanalizuota daugiau nei 57 mln. skrydžių, tačiau lyderiaujanti skrydžių statistikos organizacija pateikia duomenis tik tų oro linijų, kurių turimi duomenys apima 80 % visų įvykdytų skrydžių. Dėl to šiame tyrime negalima rasti tokių oro vežėjų kaip „Ryanair“, kurie patys teigia, jog 2017 m. net 88 % jų skrydžių buvo įvykdyti laiku. Anot „OAG“, laiku įvykusiu skrydžiu laikomi tie, kuriuose tikslas pasiekiamas neatsiliekant daugiau kaip 15 minučių nuo grafiko.

Latvijos nacionalinės oro linijos „airBaltic“ pripažintos punktualiausiomis pasaulyje – net 90 % jų skrydžių pasiekė tikslą laiku. Antrą vietą užėmė „Hong Kong Airlines“ laiku įvykdžiusios 88,83 % skrydžių. Trečioji vieta atiteko „Hawaiian Airlines“, kurios dirbo 87,24 % punktualumu.

Latvian carrier

Deja, tačiau Europoje „airBaltic“ sėkmė labiau panaši į išimtį, nei taisyklę. Vos viena iš didžiųjų Europos oro linijų – „SAS“ – įvykdė daugiau nei 80 % savo skrydžių laiku. Jungtinės Karalystės „British Airways“ tenkinosi 78,5 %, tuo tarpu „Lufthansa“, „Air France“ bei „Turkish Airlines“ įvykdė tik kiek daugiau nei 76 % skrydžių laiku. Pasak skrydžių kompensavimo bendrovės „SKYCOP“ vadovo Mariaus Stonkaus, šie skaičiai parodo didžiųjų oro linijų apsileidimą.

„Punktualumas yra vienas svarbiausių skrydžio kokybę keleivių mintyse nulemiančių veiksnių. Dėl šios priežasties matyti didžiuosius vežėjus sau leidžiančius tiek vėluoti yra mažų mažiausiai keista. Tokios oro linijos kaip „Lufthansa“, „Turkish Airlines“ bei „Air France“ kartu aptarnauja daugiau nei 250 milijonų keleivių kasmet. Beveik ketvirtadalis vėluojančių skrydžių reiškia, kad daugiau nei 60 milijonų keleivių turi taikytis prie savo įsipareigojimų nevykdančių skrydžių bendrovių, o tie, kurių skrydis vėlavo daugiau nei 3 val., turi pilna teisę kovoti dėl iki 600 eurų siekiančios skrydžio kompensacijos.“

Praėjusiais metais Europoje matėme net kelis įvykius, lėmusius didelio masto skrydžių sutrikimus. „British Airlines“ veiklą sutrikdęs IT gedimas, oro kontrolierių streikas Prancūzijoje bei „Ryanair“ masinis skrydžių atšaukimas sujaukė net milijono europiečių planus. Kadangi vos 5 % keleivių iš oro linijų išsireikalauja jiems priklausančią kompensaciją, Europoje ekspertų skaičiavimais vien dėl šių įvykių turėtų būti apie 950 tūkst. keleivių, kuriems priklauso nuo 250 iki 600 eurų kompensacijos už sutrikdytą skrydį.