Visų lėktuvo keleivių teisės yra apsaugotos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 261/2004 , nustatančio kompensacijas už sutrikdytus skrydžius.

Maždaug 85 milijonai europiečių jau susidūrė su rimtais kelionės trikdžiais, kuriuos sukėlė vėluojantis, atidėtas arba atšauktas skrydis ir neatsakingas avialinijų požiūris į savo įsipareigojimus keleiviams.

Kompensacija už sutrikdytą skrydį Jums priklauso, jeigu:

Skrydis vėlavo daugiau nei 3 valandas

Jeigu Jums tenka dažnai keliauti lėktuvu ir pavyksta išvengti nežymių lėktuvo vėlavimų - labai pasisekė. Tačiau ar žinojote, kad tais atvejais, kai vėluojantis skrydis užsitęsia daugiau nei 3 valandas - Jums priklauso piniginė kompensacija iš avialinijų?

Skrydis buvo atšauktas likus mažiau nei 14 dienų iki išvykimo

Ar žinojote, kad avialinijos apie atšaukiamus skrydžius privalo informuoti likus ne mažiau negu 14 dienų iki išvykimo datos? Kai skrydis atšaukiamas likus 14 d. iki pakilimo - tai laikoma rimtu kelionės trikdžių ir Jums priklauso skrydžio kompensacija.

Jūsų neįleido į lėktuvą dėl avialinijų klaidos

Norėdamos maksimizuoti pelną, avialinijos kartais parduoda daugiau bilietų, negu yra keleiviams skirtų vietų lėktuve. Itin nemalonu, kai dėl oro vežėjo aplaidumo tenka keisti savo kelionių planus ir už tai Jums taip pat priklauso skrydžio kompensavimas.

Kokio dydžio skrydžio kompensacijos galite tikėtis?

Skrydžio kompensacijos dydis priklauso nuo daugelio dalykų:

  • Nuo atstumo, kurį planavote skristi,
  • Nuo to, kuriam laikui buvo atidėtas skrydis,
  • Kokios oro sąlygos buvo tą dieną,
  • Ir ar buvo išskirtinių aplinkybių, dėl kurių galėjo vėluoti skrydis

Skycop visa tai išsiaiškins už Jus ir informuos apie galimybę gauti kompensaciją.
Viskas, ką turite padaryti – Skycop sistemoje užpildyti pretenziją dėl sutrikdyto skrydžio.

€ 250

Jeigu kelionės tikslą pasiekėte pavėlavę daugiau nei 3 valandas ir kelionės atstumas buvo iki 1 500 km

€ 400

Jeigu atstumas buvo tarp 1 500 km ir 3 500 km ir kelionės tikslą pasiekėte pavėlavę daugiau nei 3 valandas.

€ 600

Jeigu kelionės atstumas daugiau nei 3 500 km ir kelionės tikslą pasiekėte pavėlavę daugiau nei 3 valandas.

Atsakymai į klausimus

Atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus apie keleivių teises, esant skrydžio sutrikdymams.

Kas laikoma sutrikdytu skrydžiu?

Skrydis laikomas sutrikdytu ir Jums priklauso skrydžio kompensavimas, jeigu:

  • Skrydis buvo atidėtas ir daugiau nei 3 val. vėlavo atvykimas į numatytą tikslą;
  • Skrydis buvo atšauktas likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio;
  • Avialinijos atsisakė Jus skraidinti motyvuodamas vietų stygiumi lėktuve

Aš jau gavau kompensaciją iš avialinijų dovanų kuponais, pinigais ir / ar papildomomis paslaugomis. Ar galiu reikšti papildomą pretenziją?

Taip. Dažniausiai skrydžio kompensavimas, kurį pasiūlo avialinijos, būna mažesnis nei priklauso pagal (EB) Nr. 261/2004 reglamentą. Net jeigu gavote dovanų kuponų, nuolaidų kelionėms, priėmėte avialinijų pasiūlytą pinigų sumą ar panašiai, Jums vis tiek gali priklausyti ir (EB) Nr. 261/2004 numatoma kelionės kompensacija, tik tokiu atveju ji gali būti sumažinta, atsižvelgiant į jau gautų kompensacijų vertę.

Jeigu iš avialinijų priėmėte bet kokios formos kompensaciją, svarbu, kad mus apie informuotumėte.

Kokiu atveju man nepriklauso kompensacija?

Kai buvo atidėtas, vėluojantis arba atšauktas skrydis dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių arba priežastys niekaip nesusijusios su avialinijų veikla. To pavyzdžiai gali būti:

  • skrydžiui netinkamos oro sąlygos, gamtos kataklizmai (pvz. 2010 metais išsiveržęs Ejafjadlojokudlio ugnikalnis Islandijoje),
  • oro uosto veiklos sutrikimai,
  • teroro aktai ar kariniai veiksmai,
  • darbuotojų profesinių sąjungų streikai,
  • lėktuvo techniniai gedimai.

Piniginė skrydžio kompensacija gali būti sumažinta, jeigu sutikote priimti kitokias kompensacijos formas, pasiūlytas avialinijų – pvz. dovanų kuponus ar nuolaidas kitam skrydžiui.

Jei iš avialinijų priėmėte panašias kompensacijos formas, svarbu, kad užpildydami paraišką mus apie tai informuotumėte.

Manęs neįleido į lėktuvą dėl to, kad avialinijos pardavė per daug bilietų. Kokios kitos mano teisės?

Tokiu atveju, galite tikėtis:

  • Atgauti pilną bilieto kainą per 7 dienas nuo incidento;
  • Gauti bilietą kiek galima greičiau išvykstančiame lėktuve į planuotą galutinę kelionės vietą panašiomis sąlygomis;
  • Pasirinkti vėlesnį skrydį panašiomis sąlygomis.

Jeigu pasirinkus keliauti kitu maršrutu, jums tenka laukti, vežėjas privalo suteikti nemokamą maitinimą bei gėrimus, galimybę į du nemokamus skambučius, nemokamai išsiųsti fakso pranešimą arba pasinaudoti el. paštu. Jeigu tenka skrydžio laukti vieną arba daugiau naktų – turi būti suteikta nemokama nakvynė viešbutyje, įskaitant transportą iš / į oro uostą.

Pretenzijos pildymas savarankiškai

Jeigu jūsų skrydis buvo sutrikdytas galite kreiptis tiesiogiai į oro linijas, kurios vykdė jūsų skrydį. Kiekvienos oro linijos interneto svetainėje turi būti skrydžio kompensavimo forma, kurią užpildžius galite tiesiogiai atgauti jums priklausančią kompensaciją. Jeigu oro linijų bendrovė atsisako išmokėti jums priklausančią kompensaciją, galite kreiptis į Lietuvos Civilinės aviacijos administraciją, kuri įvertins situaciją ir pateiks savo išvadas dėl galimo sutrikdyto skrydžio kompensacijos gavimo. Tarnybos interneto svetainės adresas https://www.caa.lt

Kaip galiu žinoti, ar man priklauso kompensacija?

Kompensacija Jums priklauso, jeigu Jūsų skrydis buvo atšauktas arba atidėtas dėl avialinijų kaltės  ir atitinka Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 261/2004 apibrėžtus kriterijus.

Mano pretenziją jau atmetė avialinijos. Ar aš vis tiek galiu naudotis Skycop paslaugomis?

Žinoma! Jeigu bandėte savarankiškai gauti kompensaciją, tačiau avialinijos ją atmetė, užpildykite mūsų pretenzijos formą bei pateikitą visą informaciją, gautą iš avialinijų – įskaitant priežastį, kodėl Jūsų pretenzija buvo atmesta. Jeigu matysime, kad avialinijos neturėjo pagrindo atmesti pretenzijos – kaip visada atstovausime Jūsų interesus iki pačio galo. Ir nepamirškite – Jums reiks mokėti tik tokiu atveju, jeigu ir patys gausite kompensacijos pinigus

Per kiek laiko, kai buvo atšauktas, vėluojantis ar atidėtas skrydis privalau pateikti paraišką kompensacijai gauti?

Bendruoju atveju pretenzija dėl skrydžio sutrikdymo turi būti pateikta per 36 mėnesius nuo numatytos skrydžio datos, tačiau atsižvelgiant į skirtingų valstybių nacionalinius teisės aktus, kiekvienu atveju šis terminas gali šiek tiek skirtis

Mano skrydis vėluoja pakilti daugiau nei 3 valandas. Kokios kitos mano teisės?

Vežėjas privalo suteikti nemokamą maitinimą bei gėrimus, galimybę į du nemokamus skambučius, nemokamai išsiųsti fakso pranešimą arba pasinaudoti el. paštu. Jeigu tenka skrydžio laukti vieną arba daugiau naktų – turi būti suteikta nemokama nakvynė viešbutyje, įskaitant transportą iš / į oro uostą.

Raskite atsakymus į visus klausimus:

Apie keleivių teises užtikrinantį reglamentą,

Savo teises,

Ir kaip veikia Skycop.

Dažniausiai užduodami klausimai

Jūsų kelionė buvo sutrikdyta?

Jau dabar užpildykite pretenzijos formą dėl sutrikdyto skrydžio ir per 1 darbo dieną mūsų konsultantai susisieks su jumis.

Prašyk kompensacijos dabar