Bendra informacija apie kompensacijas:

Kas laikoma sutrikdytu skrydžiu?

Skrydis laikomas sutrikdytu ir Jums priklauso skrydžio kompensavimas, jeigu:

  • Skrydis buvo atidėtas ir daugiau nei 3 val. vėlavo atvykimas į numatytą tikslą;
  • Skrydis buvo atšauktas likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio;
  • Avialinijos atsisakė Jus skraidinti motyvuodamas vietų stygiumi lėktuve.

Kaip galiu žinoti, ar man priklauso kompensacija?

Kompensacija Jums priklauso, jeigu Jūsų skrydis buvo atšauktas arba atidėtas dėl avialinijų kaltės ir atitinka Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 261/2004 apibrėžtus kriterijus.

Paprasčiausias būdas pasitikrinti, ar jūs galite gauti kompensaciją iš oro linijų – užpildyti nemokamą paraiškos formą mūsų svetainėje.

Kokio dydžio kompensacijos galiu tikėtis?

Priklausomai nuo atstumo, kurį planavote keliauti, galite tikėtis skrydžio kompensacijos nuo 250 iki 600 Eur. Daugiau informacijos apie kompensacijas rasite  ČIA.

Aš jau gavau kompensaciją iš avialinijų dovanų kuponais, pinigais ir / ar papildomis paslaugomis. Ar galiu reikšti papildomą pretenziją?

Taip. Dažniausiai skrydžio kompensavimas, kurį pasiūlo avialinijos, būna mažesnis nei priklauso pagal (EB) Nr. 261/2004 reglamentą.Net jeigu gavote dovanų kuponų, nuolaidų kelionėms, priėmėte avialinijų pasiūlytą pinigų sumą ar panašiai, Jums vis tiek gali priklausyti ir (EB) Nr. 261/2004 numatoma kelionės kompensacija, tik tokiu atveju ji gali būti sumažinta atsižvelgiant į jau gautų kompensacijų vertę.
Jeigu iš avialinijų priėmėte bet kokios formos kompensaciją, svarbu, kad kuo tiksliau informuotumėte apie tai, kokią kompensaciją priėmėte ir kokius dokumentus avialinijos prašė pasirašyti priimant kompensaciją.

Per kiek laiko, kai buvo atšauktas, vėluojantis ar atidėtas skrydis privalau pateikti paraišką kompensacijai gauti?

Deja, tačiau direktyvos normos nenumato vieningo termino pretenzijų teikimui ir palieka tai nustatyti kiekvienai šaliai savo teisės aktais. Pavyzdžiui, Lietuvoje ir Vokietijoje šis periodas yra 3 metai, Liuksemburge – 10, o Belgijoje – vos 1 metai.

Kokiu atveju man nepriklauso kompensacija?

Kai buvo atidėtas, vėluojantis arba atšauktas skrydis dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių arba priežastys niekaip nesusijusios su avialinijų veikla. To pavyzdžiai gali būti:

  • skrydžiui netinkamos oro sąlygos, gamtos kataklizmai (pvz. 2010 metais išsiveržęs Ejafjadlojokudlio ugnikalnis Islandijoje);
  • oro uosto veiklos sutrikimai;
  • teroro aktai ar kariniai veiksmai;
  • darbuotojų profesinių sąjungų streikai;
  • lėktuvo techniniai gedimai dėl gamyklinio broko.

Piniginė skrydžio kompensacija gali būti sumažinta, jeigu sutikote priimti kitokias kompensacijos formas, pasiūlytas avialinijų – pvz. dovanų kuponus ar nuolaidas kitam skrydžiui.

Jei iš avialinijų priėmėte panašias kompensacijos formas, svarbu, kad užpildydami paraišką mus apie tai informuotumėte.

Kokioms šalims galioja (EB) Nr. 261 / 2004 reglamento nuostatos?

Regalmento nuostatos galioja visoms Europos Sąjungos valstybėms.

Europos Sąjunga šiuo atveju – 28 ES valstybės narės bei Gvadelupa, Prancūzijos Gviana, Martinika, Reunjonas, Majotas, Sen Martenas (Prancūzijos Antilai), Azorų salos, Madeira, Kanarų salos, Islandija, Norvegija, Šveicarija.

Informacija apie (EB) Nr. 261/2004 reglamentą ir juo apibrėžtas keleivių teises:

Koks įstatymas reglamentuoja kompensacijų išmokėjimą?

Europos Parlamento ir Tarybos 2004 m. vasario 11 d. reglamentas (EB) Nr. 261/2004, nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 295/91. Su reglamentu susipažinti galite ČIA.

Skridau su ne Europos Sąjungoje registruotomis avialinijomis. Ar galiu tikėtis kompensacijos, jei buvo atšauktas, vėluojantis arba atidėtas skrydis?

Taip, galite tikėtis, kad Jums bus suteiktas skrydžio kompensavimas, jeigu jis vyko iš bet kurio oro uosto, esančio ES teritorijoje.

Skridau ne iš Europos Sąjungai priklausančios šalies. Ar galiu tikėtis kompensacijos, jeigu skrydis buvo sutrikdytas?

Taip. Pagal Europos Sąjungos reglamentą, galite tikėtis, kad bus suteiktas skrydžio kompensavimas, tačiau svarbu, kad būtumėte keliavę su Europos Sąjungos teritorijoje registruotomis oro linijomis.

Jeigu skridote iš Europos Sąjungos valstybės su sustojimu už ES teritorijos ribų, galite tikėtis kompensacijos tokiu atveju, jeigu kelionės tikslą pasiekėte daugiau nei 3 valandas pavėlavę.

Esu ne Europos Sąjungos pilietis. Ar galiu tikėtis kompensacijos?

Taip. Nepriklausomai nuo keleivio pilietybės, reglamento nuostatos galioja visiems keleiviams, kurie išvyko iš bet kurio oro uosto Europos Sąjungos teritorijoje arba atvyko į Europos Sąjungą su ES registruotomis avialinijomis.

Pirkau bilietą ne tiesiogiai iš oro linijų, o per tarpininką. Ar galiu tikėtis kompensacijos ir kam teikti pretenziją?

Nepriklausomai nuo to, kas ir kokiais būdais Jums pardavė bilietą, jeigu Jūs ketinote keliauti/keliavote tuo reisu ir turite bilietą su savo pavarde ant jo – galite tikėtis kompensacijos.

Visais atvejais už sutrikdymą atsakingomis laikomos avialinijos ir pretenzijos teikiamos joms.

Man bilietą nupirko kitas asmuo. Kas tokiu atveju pildo pretenziją ir kokia proceso eiga?

Visais atvejais nukentėjusiu asmeniu laikomas tas, kuris turėjo keliauti/keliavo, o ne tas, kuris sumokėjo pinigus. Taigi, net jeigu jums bilietą nupirko į komandiruotę siuntęs darbdavys, padovanojo tėvai ar bilietą laimėjote loterijoje – asmuo, patyręs nepatogumus dėl vėluojančio, atidėto, atšaukto ar perpildyto skrydžio, esate Jūs, taigi ir pretenziją pildote bei pinigus už nepatogumus gaunate Jūs.

Keli asmenys (šeimos nariai, kartu keliavę draugai ir pan.) kartu rezervavo bilietus ir visų vardai bei pavardės yra vienoje rezervacijos formoje. Kuris asmuo turi pildyti preteziją?

Jūs galite vieno pildymo metu užpildyti pretenziją  kiekvieno keleivio vardu, kurio bilietas buvo rezervuotas kartu su Jūsų. Jums tik reikės įvesti kiekvieno keleivio duomenis ir sistema nusiųs jiems nuorodas į Jūsų užpildytą pretenziją bei dokumentą, kurį jie turės pasirašyti, jeigu norės, kad Skycop atstovautų jų teises.

Taip pat kiekvienas keleivis gali pasirinkti pats už save pildyti pretenziją atskirai nuo kitų keleivių.

Kelionės tikslą pasiekti turėjau skrisdamas jungiamuoju skrydžiu, tačiau dėl nedidelio pirmo lėktuvo vėlavimo nespėjau į antrą skrydį. Ar tokiu atveju reglamentas gina mano teises?

Jeigu kelionės bilietus pirkote viena rezervacija iš tų pačių avialinijų ir už visus juos sumokėjote vienu banko pavedimu (kitaip tariant – įsigijote bilietą į avialinijų vykdomą jungiamąjį skrydį) – Jums priklausys skrydžio kompensavimas tuo atveju, jeigu galutinį kelionės tikslą pasiekėte daugiau nei 3 valandomis vėliau, negu buvo numatyta.

Tačiau jeigu bilietus pirkote iš skirtingų avialinijų, nelaikoma, kad keliavote jungiamuoju reisu ir kiekvienas vėluojantis, atidėtas ar atšauktas skrydis bus vertinamas atskirai, neatsižvelgiant į tai, kokią įtaką skrydžio sutrikdymai galėjo padaryti vėlesniam reisui. Šiuo atveju skrydžių kompensacija Jums gali priklausyti tik už tuos skrydžius, kurie vėlavo atvykti daugiau negu tris valandas ir nėra kompensuojama, jeigu dėl pirmo skrydžio vėlavimo nespėjote į antrą skrydį ir galutinį kelionės tikslą pasiekėte dar labiau vėluodami.

Manęs neįleido į lėktuvą dėl to, kad avialinijos pardavė per daug bilietų. Kokios kitos mano teisės?

Dėl perpildyto skrydžio galite tikėtis:

  • Atgauti pilną bilieto kainą per 7 dienas nuo incidento;
  • Gauti bilietą kiek galima greičiau išvykstančiame lėktuve į planuotą galutinę kelionės vietą panašiomis sąlygomis;
  • Pasirinkti vėlesnį skrydį panašiomis sąlygomis.

Jeigu pasirinkus keliauti kitu maršrutu, jums tenka laukti, vežėjas privalo suteikti nemokamą maitinimą bei gėrimus, galimybę į du nemokamus skambučius, nemokamai išsiųsti fakso pranešimą arba pasinaudoti el. paštu. Jeigu tenka skrydžio laukti vieną arba daugiau naktų – turi būti suteikta nemokama nakvynė viešbutyje, įskaitant transportą iš / į oro uostą.

Mano skrydis vėluoja pakilti daugiau nei 3 valandas. Kokios kitos mano teisės?

Avialinijos privalo suteikti nemokamą maitinimą bei gėrimus, galimybę į du nemokamus skambučius, nemokamai išsiųsti fakso pranešimą arba pasinaudoti el. paštu. Jeigu tenka skrydžio laukti vieną arba daugiau naktų – turi būti suteikta nemokama nakvynė viešbutyje, įskaitant transportą iš / į oro uostą.

Kaip veikia Skycop:

Kiek laiko gali užtrukti kompensacijos išieškojimo procesas?

Viskas – nuo Jūsų pretenzijos pateikimo iki pinigų išmokėjimo – vidutiniškai trunka apie 12 savaičių. Tačiau, priklausomai nuo atvejo sudėtingumo, skrydį vykdžiusių avialinijų bei konkrečios šalies vidinių įstatymų, papildančių (EB) NR. 261/2004 reglamentą, trukmė gali šiek skirtis. 

Ar galiu sekti, kokių veiksmų imatės, kad aš gaučiau kompensaciją?

Taip. Prisijungę prie savo vartotojo paskyros matysite visą proceso eigą, galėsite pasitikrinti, ar netrūksta informacijos iš Jūsų pusės ir matyti visą kitą susijusią informaciją.

Mano pretenziją jau atmetė avialinijos. Ar aš vis tiek galiu naudotis Skycop paslaugomis?

Žinoma! Jei bandėte savarankiškai gauti kompensaciją, tačiau avialinijos ją atmetė, užpildykite pretenzijos formą čia bei pateikite visą informaciją, gautą iš avialinijų – įskaitant priežastį, kodėl Jūsų pretenzija buvo atmesta. Jeigu matysime, kad avialinijos neturėjo pagrindo atmesti skrydžio pretenzijos – kaip visada atstovausime Jūsų interesus iki pačio galo.

Ir nepamirškite – Jums reiks mokėti tik tokiu atveju, jeigu ir patys gausite kompensacijos pinigus.

Ar galite padėti su kompensacijomis dėl prarasto bagažo?

Šiuo metu Skycop neteikia pagalbos praradus bagažą, tačiau mūsų ateities planuose tai tikrai yra.

Ką daryti, jeigu avialinijos kategoriškai atsisako išmokėti skrydžio kompensaciją?

Avialinijoms atsisakius išmokėti kompensaciją už skrydį, Skycop specialistai iš naujo peržiūrės visą su Jūsų skrydžiu susijusią medžiagą, įvertins priežastis, dėl kurių buvo atidėtas, vėluojantis ar atšauktas skrydis ir susisieks asmeniškai su Jumis aptarti, ko galime imtis toliau – jeigu prireiks, ir galimybę kreiptis į teismą.

Užpildžius pretenziją gavau atsakymą, kad ji nebus patenkinta. Ką galiu daryti toliau?

Jeigu sistemoje užpildžius skrydžio pretenzijos formą, gaunate atsakymą, kad pretenzijos patenkinti negalėsime, greičiausiai Jūsų patirtas skrydžio sutrikdymas neatitinka EB Nr. 261/2004 reglamente apibrėžtų nuostatų dėl to, kada priklauso skrydžio kompensacija.
Jeigu manote, kad vertinant jūsų pretenziją įsivėlė klaida, rekomenduojame su mumis susisiekti el. paštu [email protected]

Kompensacijos išmokėjimas ir mokesčiai:

Kiek kainuoja Skycop paslaugos?

„Skycop“ pateikia Pretenziją nemokamai. Tuo atveju, jei Pretenzija išsprendžiama sėkmingai ir „Skycop“ pavyksta gauti Kompensaciją už skrydį, „Skycop“ komisinis mokestis yra 25% + PVM (pridėtinės vertės mokestis). Pvz. jeigu jums priklauso 250 Eur kompensacija, jums pervesime 174,37 Eur (62,50 Eur atitenka „Skycop“, 13,13 Eur valstybiniams mokesčiams).

Kreipiantis į teismą komisinis mokestis gali padidėti iki 50%. Jei reikės priimti tokį sprendimą, jus asmeniškai apie tai informuosime.

Kokį mokestį taiko Skycop tuo atveju, kai avialinijos atmeta pretenziją?

Nieko. Mes netaikome jokių mokesčių kuomet paaiškėja, kad klientui kompensacija nepriklauso.

Kokiais būdais pervesite man pinigus?

Pinigai pervedami bankiniu pavedimu. Tam reikės Jūsų asmeninės sąskaitos duomenų, kuriuos galėsite pateikti prisijungę prie savo vartotojo paskyros.

Kiek kainuoja pinigų pervedimas?

Standartiniu atveju pinigų pervedimas į pasirinktą banko sąskaitą nieko nekainuoja. Visgi, mes neatsakome ir nepadengiame mokesčių, kuriuos gali taikyti Jūsų bankas už įskaitomas lėšas ir jų administravimą.

Kokia valiuta pervesite man pinigus?

Pinigus pervesime Jūsų pasirinkta valiuta į Jūsų asmeninę sąskaitą pasirinktame banke.

Jeigu pageidausite gauti kompensaciją kita valiuta negu EUR, gali prisidėti valiutos konvertavimo mokestis.

Reikalingi dokumentai:

Kokių asmeninių duomenų reikės, kad galėtumėte pradėti kompensacijos gavimą?

Užpildžius pretenzijos formą, reikės el. būdu  pasirašyti sutikimo atstovauti formą.

Vėlesniuose etapuose gali prireikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos.

Pamečiau lėktuvo bilietą. Ar yra būdas pradėti procesą neturint jo?

Taip. Mums svarbiausia, kad žinotumėte savo skrydžio numerį, išvykimo / atvykimo oro uostus bei tikslią datą, kada turėjo vykti skrydis.

Visgi, net ir turėdamos visą informaciją apie keliavusius asmenis, avialinijos nėra linkusios dalintis šiais duomenimis ir gali reikalauti dokumentų, patvirtinančių, kad tikrai buvote įsigijęs skrydžio bilietą – bilieto, įlaipinimo kortelės, el. bilieto kopijų.

Kas yra skrydžio rezervacijos numeris ir kur jį rasti?

Tai unikali 6 simbolių – raidžių ir skaičių – kombinaciją, kurią galite rasti ant savo e-bilieto ar kito skrydžio rezervaciją patvirtinančio dokumento. Jeigu nebeturite bilieto, patariama patikrinti visus el. laiškus, kuriais buvote informuoti apie sėkmingą apmokėjimą už bilietus, atsiųsti priminimai apie kelionės datą ir panašiai – dažnai šiuose laiškuose taip pat nurodomas rezervacijos numeris.

Jeigu pretenzija keliaus į teismą, kokių dokumentų reikės, kad galėtumėte mane atstovauti?

Jeigu avialinijos piktybiškai atmes pagrįstą prašymą išmokėti skrydžio kompensaciją ir mums teks kreiptis į teismą, reikės Jūsų pasirašyto sutikimo atstovauti Jūsų teises teisme.
Kiekvienas individualus atvejis visada būna šiek tiek kitoks ir jeigu tam, kad galėtume geriausiai atstovauti Jūsų interesą reikės papildomų dokumentų – Jus apie tai informuosime.

Kiti klausimai apie kompensaciją:

Teko pirkti kitų oro linijų bilietą, kad galėčiau pasiekti savo kelionės tikslą. Ar galiu tikėtis skrydžio kompensacijos ir už papildomas kelionės išlaidas?

Visas papildomas išlaidas, pagrįstas pirkimo kvitais – viešbučius, maitinimą, naujus bilietus, reikalingus kuo greičiau pasiekti kelionės tikslą – avialinijos privalo nedelsiant padengti. Dažniausiai problemų dėl šių išlaidų padengimo keleiviams nekyla, bet yra sunkiau susitarti dėl moralinės kompensacijos pagal (EB) Nr. 261 / 2004 reglamentą. Dėl šitos priežasties mūsų ekspertai orientuojasi į pagalbą siekiant gauti būtent minėtas išmokas, kai buvo atidėtas, vėluojantis, atšauktas arba perpildytas skrydis.

Kokiais atvejais priklauso tik 50 % kompensacijos?

Jeigu buvo atšauktas skrydis arba vėlavo 3 arba daugiau valandų ir keleivis sutiko pasirinkti kitą skrydį, avialinijos gali sumažinti skrydžio kompensacijos sumą iki 50 %, bet tik tuo atveju, jeigu skirtumas tarp to, kada keleivis turėjo pasiekti kelionės tikslą (pagal pirkto skrydžio informaciją) ir kada faktiškai pasiekė – mažesnis nei 3 valandos.

Pateikus pretenziją su manimi susiekė oro linijos ir pasiūlė pervesti kompensaciją. Ar ją priimti?

Dažnai pamačiusios, kad keleivio vardu pradėtas skrydžio kompensacijos išieškojimo procesas, avialinijos tiesiogiai susisiekia su keleiviu ir pasiūlo viską išspręsti sumokėjus jų pasiūlytą pinigų sumą. Tokiu atveju rekomenduojame neskubėti priimti pasiūlymo ir pirmiau susisiekti su Skycop specialistu, dėl to, kad avialinijų siūloma skrydžio kompensavimo išmoka gali būti ženkliai mažesnė už tą, kurios galite tikėtis iki galo kovoję už savo teises.

Priežastys, dėl kurių buvo sutrikdytas mano skrydis, nėra išdėstytos šitame DUK. Ar galiu prašyti kompensacijos?

Jeigu nesate tikri, ar jums priklauso kompensacija – užpildykite pretenziją mūsų sistemoje arba parašykite mums adresu [email protected] ir mes atsakysime į visus iškilusius klausimus.

Jūsų kelionė buvo sutrikdyta?

Jau dabar užpildykite pretenzijos formą dėl sutrikdyto skrydžio ir per 1 darbo dieną mūsų konsultantai susisieks su jumis.

Prašyk kompensacijos dabar