Iki Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos likus 13-kai mėnesių britams būtų pats laikas sunerimti dėl skrydžių kompensacijų. Europos oro keleivių teisė, sauganti visus ES piliečius nuo atšauktų, perpildytų ir vėluojančių skrydžių, kaip ir visi kiti ES teisiniai dokumentai, nustos galioti 2019 m. kovo mėn. – būtent tada skelbiama paskutinio „Brexito“ etapo pabaiga, kai Didžioji Britanija po 46 metų narystės paliks ekonominę bei politinę bendriją. Nustojęs galioti reglamentas paliks net 28 % Europos keleivių vienus kovoti su sutrikdytais skrydžiais.

Visas Britanijos industrijas ir tarptautinius santykius sukrėtęs sprendimas neaplenkė ir aviacijos. 1990 m. įteisintas bendrosios rinkos įstatymas užtikrino laisvą žmonių, prekių, paslaugų ir pinigų judėjimą tarp visų ES šalių narių. Aviacijai tai reiškia, kad ES priklausančios oro linijos sąjungoje gali skraidyti be jokių suvaržymų ir papildomų sąlygų. Tačiau dabar Britanija turi metus laiko susitarti su Europa dėl naujų rinkos taisyklių. Beveik 30 metų galioję įstatymai nustos galioti, o pagal senąją teisę veikiantys šalies valstybinis bei privatusis sektoriai, jau dabar ieško alternatyvios komercinių ir politinių ryšių su Europa sistemos. Savo ruožtu, kelios Britanijos oro linijos nusprendė nelaukti valdininkų susitarimo ir pradėjo pačios ruoštis naujoms rinkos sąlygoms.

Siekdama išvengti netikėtumų ir užsitikrinti ES oro linijos statusą, pigių skrydžių bendrovė „easyJet“ jau įsteigė naują savo atstovybę Austrijoje. Kita Europos skrydžių gigantė, „Ryanair“ kreipėsi į institucijas su prašymu išduoti licenciją leidžiančią skraidyti Britanijos oro erdvėje nepriklausomai nuo būsimo „Brexit“ susitarimo. Tačiau ieškoti naujų priemonių imasi ne visi – likusios skrydžių bendrovės suskubo keisti informaciją savo tinklapiuose, kuriuose įspėjama apie galimus skrydžių atšaukimus. Jei Britanija su Europa nepasieks palankaus aviacijai susitarimo, visi skrydžiai tarp dviejų valstybių bus atšaukti.

Brexit flight compensation - Skycop

Galvos skausmą dėl neaiškios Britanijos ekonomikos jaučia ne tik oro linijos. Olandų banko „Radobank“ tyrimo duomenimis,  dešimtmečiais rinką reguliavusių susitarimų nutraukimas Britanijai gali iš viso kainuoti 454 mlrd. eurų. Tačiau šiuo metu, kol vis dar laukiama galutinių susitarimų tarp atsiskiriančių rinkų, tikslią „Brexito“ kainą prognozuoti sunku.

„Liberali aviacijos rinka – tai vienas iš pagrindinių tokių pigių skrydžių bendrovių kaip „Ryanair“ ar „easyJet“ sėkmės faktorių. Didžioji Britanija ir Europa privalės susitarti dėl naujų prekybos sąlygų, tačiau oro linijos nėra vienintelės, kurios turi apsaugoti save nuo galimų ne itin palankių susitarimų. Šie metai gali būti paskutiniai kuomet Britanijos piliečiai gali atgauti nuo 250 iki 600 eurų siekiančias skrydžių kompensacijas už dabar ir praeityje atšauktus, vėluojančius ir perpildytus skrydžius“, teigia Marius Stonkus, tarptautinės skrydžių kompensavimo bendrovės „SKYCOP“ vadovas.

Britanijos piliečiai gali kovoti dėl iki 6 metų senumo skrydžių sutrikdymų, taigi 2018 m. gali būti paskutinė proga atgauti iki 600 eurų siekiančias kompensacijas už atšauktus, perpildytus ar vėluojančius skrydžius įvykusius nuo 2012 metų. „Mūsų duomenimis, kiekvienais metais oro linijos Britanijoje keleiviams įsiskolina apie 1 mlrd. eurų kompensacijų. Žinant, kad skrydžių bendrovės patenkina vos 5 % savarankiškai pateiktų pretenzijų, šiuo metu jų skola Britų keleiviams gali siekti iki 5,7 mlrd. eurų kompensacijomis. Tuo atveju, jei Britanijos vyriausybė nesiryš įteisinti lygiaverčių oro keleivių apsaugos įstatymų, britai gali greitai prarasti visus šansus į savo pinigus“, teigia M. Stonkus.

Italijoje dėl „Ryanair“ darbuotojų streiko atšaukiami skrydžiai
Sekantis pranešimas

Italijoje dėl „Ryanair“ darbuotojų streiko atšaukiami skrydžiai